برگزیده ها
1396/7/29 شنبه
شبکه جهانی دانشگاه پیام نور دربین دانشگاههای جهان اسلام ابجادمی شود

.

شبکه جهانی دانشگاه پیام نور در بین دانشگاههای جهان اسلام ایجاد می شود


دکتردوگانی با اشاره به برگزاری دوره های مشترک بین المللی با دانشگاههای معتبر داخل وخارج افزود: شبکه جهانی دانشگاه پیام نور در بین دانشگاههای جهان اسلام ایجاد می شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر دوگانی در مراسم اختتامیه نهمین همایش ملی ریاضی در دانشگاه پیام نورکرمان اظهار داشت: استان کرمان بنیان گذار ریاضیات مدرن کشور است و اولین دکترای ریاضی از دانشگاه کرمان فارغ التحصیل شده است.
وی با اشاره به تلاش دانشمندان کشور در زمینه های مختلف علمی افزود: در سال 1355رتبه علمی کشور 150بود، ولی امروز جمهوری اسلامی رتبه 11 بین المللی را در زمینه رشد علمی به خود اختصاص داده است و در بعضی از رشته ها مانند نانو و سلول های بنیادین، ایران اسلامی جزء کشورهای برتر است.
معاون حقوقی، مجلس و امور استانهای دانشگاه پیام نور با اشاره به تلاش وتحقیقات دانشمندان و اساتید کشور افزود: امروز که موشک های وزارت دفاع در آن سوی مرزها ابر قدرتها را به وحشت انداخته است، نتیجه همین تحقیقات است.
دکتر دوگانی با اشاره به پیشرفت های علمی کشور تصریح کرد:کشورهایی که صد سال تحقیقات علمی انجام می دادند امروز از جمهوری اسلامی عقب هستند و این نتیجه همت دانشمندان و اساتید دانشگاههای ما است .
وی با اشاره بر گزاری همایش های علمی در کشور و دانشگاهها افزود: این همایش ها می تواند شناخت ها را عمیق تر، و ایجاد انگیزه را برای تحقیقات علمی بیشتر نماید.
معاون حقوقی مجلس و امور استانهای دانشگاه پیام نور گفت: در برنامه ششم توسعه به دانشگاه پیام نور اجازه داده شده است که با دانشگاههای معتبر داخل و خارج دوره های مشترک حضوری ، نیمه حضوری و باز اجرا نماید وبه دانشگاه پیام نور اجازه داده شده که مجری دوره های مشترک بین المللی باشد.
دکتر دوگانی با اشاره به برگزاری دوره های مشترک بین المللی با دانشگاههای معتبر داخل وخارج افزود: شبکه جهانی دانشگاه پیام نور در بین دانشگاههای جهان اسلام ایجاد می شود.
معاون حقوقی مجلس وامور استانهای دانشگاه پیام نور افزود: با ایجاد شبکه جهانی دانشگاه پیام نور در بین دانشگاههای جهان اسلام میتوان در عرصه بین المللی علم فناوری دنیا واردشد.
وی با بیان اینکه ما به دنبال گسترش زمینه های همکاری مشترک با دانشگاه ها داخلی و خارجی هستیم، گفت: با گسترش این همکاری ها و برنامه ریزی های جدید دانشگاه پیام نور را به روز و به عنوان ابر دانشگاه دولتی کشور مطرح کنیم.
معاون حقوقی، مجلس و امور استانهای دانشگاه پیام نور با اشاره به همکاری علمی بین عراق و ایران افزود: گسترش دیپلماسی علمی بین دو کشور ایران و عراق یک ضرورت مهم استراتژیک است.
همچنین در احتتامیه این همایش نیز دکتر معین الدینی رئیس دانشگاه پیام نور استان با اشاره برگزاری دو روزه ی نهمین همایش ملی ریاضی دانشگاه پیام نور گفت: باید از نتیجه تحقیقات و اندیشه دانشمندان در زمینه های مختلف استفاده کنیم.
رئیس دانشگاه پیام نور استان از تمامی همکارانی که در برگزاری نهمین همایش ملی ریاضی تلاش کرده اند، تقدیر و تشکر کرد.
همچنین دکتر رضایی دبیر نهمین همایش ملی ریاضی دانشگاه پیام نور نیز در مراسم اختتامیه این همایش گفت: 80 درصد مقالات به صورت سخنرانی و پوستر ارائه شد و همه شرکت کنندگان از برگزاری همایش رضایت دارند.
دبیر نهمین همایش ملی ریاضی دانشگاه پیام نور در پایان تصریح کرد: امیدواریم که برگزاری این همایش ها باعث ترقی دانشگاه پیام نور شود و استان کرمان توانمندی برگزاری همایش بین المللی ریاضی را دارد.

نسخه قابل چاپ
بيشتر